Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Διάλογος για το μέλλον του επαγγέλματος του βιβλιοθηκονόμου στην Ελλάδα του 21ου αιώνα και της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης. Προκλήσεις - αλλαγές - αναγκαιότητες
Συνάδελφοι,
Με το παρόν blog ξεκινάμε μία διαδικασία δημοσίου διαλόγου για το μέλλον του επαγγέλματος του Βιβλιοθηκονόμου και Επιστήμονα της Πληροφόρησης στη χώρα καθώς και τους επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς που τον εκπροσωπούν.
Το υλικό που θα προκύψει μέσα από τη δημόσια συζήτηση και τον διάλογο θα αποτελέσει και το αντικείμενο της συζήτησης σε σχετική ημερίδα που θα διοργανώσει η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης, στις 20 Μαρτίου 2010, με θέμα: “Ο ρόλος του Βιβλιοθηκονόμου στον 21ο αιώνα”. Τα αποτελέσματα της ημερίδας θα αποτελέσουν και την βασική πρόταση προς τη νέα διοίκηση που θα προκύψει από την εκλογική διαδικασία τον Μάιο 2010, για την ανάδειξη του νέου ΔΣ και των Διοικουσών Επιτροπών των ΠΕΤ της ΕΕΒΕΠ, για τις καταστατικές αλλαγές που προτείνουν οι συνάδελφοι.
Η συμμετοχή όλων των συναδέλφων (μέλη και μη-μέλη της ΕΕΒΕΠ) κρίνεται απαραίτητη, ούτως ώστε να προχωρήσει η Ένωση στις αναγκαίες αλλαγές οι οποίες θα συμβάλλουν:
α) στην νέα πραγματικότητα και τις νέες λειτουργικές ανάγκες που έχουν ήδη συντελεστεί και
β) στην προσαρμογή της στα νέα δεδομένα διεθνώς αλλά και στη χώρα μας που ενδεχομένως θα προκύψουν στο μέλλον.
Περισσότερα για την ημερίδα μπορείτε να πληροφορηθείτε είτε μέσα από το Blog είτε μέσα από την ιστοσελίδα της ΕΕΒΕΠ.
Συγχαίρω την ΕΕΒΕΠ και την ομάδα που δημιούργησε το παρόν blog. Η Ένωση, όπως θα έπρεπε, μπαίνει δυναμικά στην κοινωνική δικτύωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ βιβλιοθηκονόμος ή επιστήμονας πληροφόρησης ή διαχειριστής γνώσης ή μεσολαβητής μεταξύ χρήστη και πληροφορίας μπαίνει σε νέα εποχή προκειμένου να επιβληθεί αλλά και να επιβιώσει.
"Οι βιβλιοθηκονόμοι και οι βιβλιοθήκες που μπορούν να αλλάξουν για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των αναζητητών πληροφόρησης και που μπορούν να διαχειριστούν τους νέους τύπους πληροφορίας με αποτελεσματικό τρόπο από οικονομικής απόψεως, θα επιζήσουν και θα ευημερήσουν στη νέα οικονομία" (King, J. Information Outlook, v.8, no.9, Sept. 2004, p.16).
Ενδιαφέρουσα αν και εξαιρετικά φιλόδοξη η πρωτοβουλία για ανταλλαγή απόψεων σε ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως το μέλλον της Βιβλιοθηκονομίας.Η συζητηση για το μέλλον των Βιβλιοθηκών και κατ΄επέκταση της Βιβλιοθηκονομίας ξεκίνησε και συνεχίζεται σε διεθνές επίπεδο εδώ και χρόνια για προφανείς λόγους ( η-συλλογές, Διαδίκτυο, Μηχανές αναζήτησης κ.α.). Η ανωτέρω συζήτηση προκαλεί επίσης συζητήσεις και για το μέλλον των Βιβλιοθηκαρίων-Βιβλιοθηκονόμων-Επιστημόνων Πληροφόρησης ( Βλέπε π.χ.: http://libraryworkforce.org). Για ουσιαστικό αποτέλεσμα θα ήταν, κατά την άποψή μου, σκόπιμη η επικέντρωση της συζήτησης στο Μέλλον της Βιβλιοθηκονομίας και των Βιβλιοθηκονόμων στην Ελλάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί φίλοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ κι επαυξάνω όσα αναφέρουν οι δυο συνάδελφοι(όπως όλοι νομίζω), ειδικά όμως πρέπει να επικεντρωθούμε στο μέλλον των βιβλιοθηκονόμων, γιατί τα προβλήματα είναι πολλά και τα γνωρίζουμε όλοι, ειδικά οι νέοι και άνεργοι συνάδελφοί μας.
Καλά τα λόγια, αλλά πρέπει να υπάρχουν κι αποτελέσματα, αλλιώς θα είμαστε μια ακόμα ομάδα που βγάζει τα εσώψυχά της στο διαδίκτυο.
Δηλώνω παρούσα.
Ιωάννα Στεργιοπούλου
Δημοτική βιβλιοθήκη Κοζάνης
Μια συζήτηση για «το μέλλον του επαγγέλματος του Βιβλιοθηκονόμου και Επιστήμονα της Πληροφόρησης στη χώρα καθώς και τους επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς που τον εκπροσωπούν» μάλλον δεν μπορεί να γίνει συζητώντας άρθρο άρθρο το καταστατικό της Ένωσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν κάνουμε μια τόσο λεπτομερή συζήτηση για καταστατικό της Ένωσης χρειαζόμαστε μια συζήτηση για το χαρακτήρα της Ένωσης και τις ανάγκες των βιβλιοθηκονόμων. Ένα μέρος των προβλημάτων μας αφορούν την εργασία και τις σχέσεις με τον εργοδότη, είναι συνδικαλιστικά προβλήματα. Χρειαζόμαστε και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, φορείς και δράση. Η Ένωση είναι επιστημονικός σύλλογος και δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό τον ρόλο είναι όμως ο μόνος συλλογικός φορέας βιβλιοθηκονόμων και πρέπει να βοηθήσει για την λύση του.
Οι πιθανές εκδοχές είναι τρείς: Δεν κάνουμε τίποτα, δεν υπάρχει θέμα• αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο είναι οργανωμένη η Ένωση και αναλαμβάνει και συνδικαλιστικό ρόλο• η Ένωση παραμένει επιστημονικό σωματείο αλλά βοηθάει την δημιουργία συνδικαλιστικών σωματείων, ξεκινάμε με τοπικά σωματεία, όπου υπάρχει η δυνατότητα και με προοπτική να οργανωθούν σταδιακά σε δευτεροβάθμια όργανα, κλπ.
Το δεύτερο θέμα είναι ο τρόπος με τον οποίο οργανώνεται και διοικείται η Ένωση σαν επιστημονικό σωματείο, (αν υποθέσουμε ότι αυτή είναι η άποψη στην οποία καταλήγουμε). Νομίζω μια καλή αρχή είναι να ξεχωρίσει η Ένωση από το Περιφερειακό Τμήμα Αττικής με πρώτο απλό βήμα: ιδρύεται το ΠΕΤ Αττικής.
Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα που δημιουργείται λόγω αποστάσεων κλπ (Ένωση δεν είναι μόνο η Αθήνα, ΠΕΤ Βορείου Ελλάδος δεν είναι μόνο η Θεσσαλονίκη) και προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε. Θυμάμαι τον καιρό που το ΠΕΤ ΒΕ είχε δραστηριότητα ότι, χωρίς να το θέλουμε, ήταν σε μεγάλο βαθμό η Θεσσαλονίκη. Μια ακόμα δουλειά της διοίκησης της Ένωσης θα είναι να ανατρέπει λίγο αυτό το αναγκαίο κακό, αλλά και να μας μαθαίνει να ζούμε με αυτή.
Τα Περιφερειακά Τμήματα εκλέγονται άμεσα από τα μέλη. Η διοίκηση της Ένωσης εκλέγεται η σχηματίζεται από τις διοικήσεις των περιφερειακών Τμημάτων και διοικεί την Ένωση. Στις αρμοδιότητες της διοίκησης της Ένωσης περιλαμβάνονται : διοργάνωση συνεδρίου, έκδοση περιοδικού, θεματικές δραστηριότητες (ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, σχολικές, κλπ). Τοπικές αρμοδιότητες και δραστηριότητες στα Περιφερειακά Τμήματα.
Σταδιακά προφανώς θα χρειαστεί να μπούμε σε επιμέρους λεπτομέρειες, είναι όμως αδύνατον να συζητήσουμε για το μέλλον της Ένωσης τη στιγμή που έχουμε διαφορετικές απαιτήσεις και προσδοκίες για το χαρακτήρα και τους προσανατολισμούς της.
Για πρακτικούς λόγους λοιπόν, είναι μάλλον απαραίτητο να αλλάξει η δομή αυτή της συζήτησης. Να ξεκινήσουμε με ένα μόνο θέμα, στο οποίο θα γίνονται όλες οι δημοσιεύσεις και σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες και την τροπή της συζήτησης να προστίθενται θέματα συζήτησης.